Tredje ferieuka har begynt

Den tredje uka i ferien begynte med sol fra skyfri himmel og 22 grader. Vi starta dagen med å vaske to gulvtepper og henge dem ut i sola. Så tok vi hunder og dummyer og dro til Strømsnes for å trene.
Vi trente først vannapport – der jeg kun trente på avleveringer etter vann med Rikita. Rubi og Ranja fikk også et par apporter i vann. Ranja henter villig og er en utmerket svømmer, så ung som hun er, men hun leverer ikke dummyen når hun kommer på land – legger den bare i vannkanten 😉
Så la jeg ut to linjer med en dummy på hver og Rikita fikk to dirigeringer som hun løste utmerket 🙂
Vi hadde med dummykasteren og Knut skjøt ut en lang markering til Rikita – denne hentet hun inn med fin fart 🙂
Til slutt fikk hun to markeringer med skudd (pistol). Også disse hentet hun inn med god fart 🙂 Hun har blitt litt «løs i sitten» og det må vi trene litt mer på.
På kvelden dro vi en tur til inn til Strømsnes der Astrid, Morten og Monica skulle trene litt jakt. De trente først litt for seg selv, mens jeg trente litt lydighet med Rubi, og litt sitt og bli med Rikita.
Deretter sto Morten og Monica på linje mens jeg kastet dummyer vekselsvis til Luna og til Jack. Begge har super fart både ut og inn – men Luna springer tur med dummyen når den ikke er hennes vante 😉 Etter en liten pause kastet Astrid og jeg fem dummyer hver mens Luna og Jack trente sitt og bli 🙂

Tirsdag var det lettskyet og 16 grader. Vi hadde lenge planlagt tur til Svartfjellet og Monica tok en feriedag for å bli med oss. Vi startet fra Grøtnes kl. 12 og var nede igjen kl. 19 🙂 Kjempefin tur – men hundene ble litt sårbeinte i ura og jeg fikk gnagsår på begge hælene og en lilletå 😉

 Rubi

Ranja

Om nina1960

blogger om turer og hundetrening
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar